14 Haziran 2008 Cumartesi

AMAÇ...


YAŞASIN YAŞAM BİSİKLETLE TÜRKİYE KIYILARI TURU PROJESİ

Herşey sevmekle başladı...
Önce doğayı sevdik,sonra yaşamayı...
Bu turun amacı,bir parçası olduğumuz doğaya sevgimizi gösterirken ruhumuzda ağır basan maceraperest yanı,eşsiz doğa güzelliklerine sahip, Karadeniz , Marmara , Ege ve Akdeniz kıyılarıyla buluşturmak.Bunu yaparken de,doğaya hiçbir zararı olmayan iki tekerlekli yürekli yoldaşlarımızı yani bisikletlerimizi kullanıp,doğaya olan saygımızın sonsuzluğunu göstermek.
Herhangi bir gündü. Büyük ihtimalle uyuyorduk! Birden bir yağmur damlası değdi yüzümüze ve göz kapaklarımız aralandı usulca...
Sonra çevremizde, gazete ve dergilerde, kocaman bir ''aptal kutusu'' olan televizyonda görüp okuduk.Küresel ısınma, bitmek bilmeyen orman yangınları,düşüncesiz, sadece paranın yeşilini seven patronlar, betonlaşmaya yüz tutmuş gri şehirler, bilgisayar karşısında oturmaktan başka hiçbir arzusu olmayan, paranın hersey olduguna inanan,kalbinde bir tutam sevgi barındıramayan insancıkları görünce UYANDIK...
Gençliğimizden, özgürlüğümüzden güç aldık ve insanlara, bir türlü kutularından çıkıp da göremedikleri, doğanın öpülesi yüzünü gösterip, doğa sevgisinin özgür, yaşamasını bilen iki gence neler yaptırabileceğini göstermeye karar verdik.Çünkü biz doğaya karşı sorumluluk hissediyoruz.Bu kötü gidişata gücümüzün yettiği kadar dur demek,diğer insanları da uyandırmak istiyoruz.Kendi istedikleri hayatı yaşayıp, sadece kendileri için doğru olan doğrulara inanmaları, harekete geçmeleri için bir örnek sunuyoruz.Doğayı daha çok sevsinler, saygı göstersinler, bir kızılderili kabilesi şefinin de dediği gibi ''Doğa insanlara degil, insanlar Doğaya aittir.''
Türkiye'nin bir ucundan,Artvin'in Hopa ilçesindeki Türkiye-Gürcistan sınır kapısı olan,Sarp Sınır Kapısı'ndan pedal çevirmeye başlayacağız.Karadeniz, Marmara, Ege ve Akdeniz kıyılarında bulunan 22 il, yaklaşık 300 yerleşim yerini geçtikten sonra Mersin'de 52 gün, ortalama 3500 km sonunda amacımıza ulaşmanın sevinci ile bu macerayı sonlandıracağız.Arkamızda bizi örnek alıp,doğaya biraz daha saygı gösteren,doğayı koruyan birkaç gelecekten umutlu insan bırakmak en büyük amacımız.

Evet !!!
Biz Kısaca ''YAŞASIN YAŞAM'' Dedik Düştük yola...

Siz Ne Diyorsunuz...
Feyyaz Alaçam

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Yaşasın Yaşam bisiklet turu,

vay vay vay...
ağzım açık okudum.
helal olsun sana feyyaz kardeş,
işte bu, daha ne söylenebilirki.
dünyanın en güzel noktalarına dokunmuşsun.
senden şanslısı var mı bu dünyada...
elbette yok.
belki bana göre yok...
dünyanın en gelişmiş toplumlarında bile zor yakalanabilecek bir yaklaşımı göstermişsin seni tebrik ediyor seni kutluyor ve tanımak istiyorum.
hele bir de böyle bir hatırayı bizlerle paylaşmak istemişsin ve yorumsuz kalmışsın ne ayıp.
dünyada neler oluyorda haberimiz yok tamamen tesadüf yakaladım bu anıları.
Kemal Rastgeldi beyefendi ile sık sık mailleşiyoruz ona atılan bu mesajı benimle de paylaşmış ben de merakla takip ettim ve bayıldım baktım bir de yorumsuz henmen yorumlamak ve kutlamak istedim.
Sizi tekrar tebrik ediyor canı gönülden kutluyorum.
ben remzi buharalı
devlet opera ve balesi eski genel müdürü
remxart@gmail.com

Unknown dedi ki...

feyyaz tebrık ederım senı bu tur ıle once kendıne daha sonra da ınsanlıga bır ıyılık yapmıs olacaksın

Yavuz SARIGÜL dedi ki...

Canı gönülden tebtik ediyorum arkadaşım, ben de bisiklet ve doğa aşığıyım. Yaptığınız geziye çok özendim. Yolunuz açık olsun...
yavuz sarıgül
sarigulyavuz@mail.com

Seymen dedi ki...

Bende Sana Heveslendim Belki İlerde Okul Bittiğinde Bende Bu Turu Yapmayı Düşünüyorum.Bende Senin Gittiğin Yoldan Gitmek İstiyorum. Yolun Açık Olsun. Mersin'li Feyyaz Abi. Kuzenin : Seymen ALlah yardımcın Olsun. Halamdan Selamlar. Ve Mehmet Abiminde Selamı var. Kendine İyi Bak. her Zaman Destekliyoruz Seni.

Unknown dedi ki...

Feyyaz abi bugün Zonguldağa geliyor onun ile tanışcaz inşallah bugün

Aylin dedi ki...

Çok güzel bir tesadüf oldu. Ve Feyyaz gibi bir dostla tanıştım. İyi ki bu tura çıkmışsın dedim ona yoksa onu tanıyamayacaktım. Az önce İzmir güzelbahçe den çıktı ve güvendiğe doğru yol aldı. Yarın kuşadasınadoğru pedallayacak. Yolun hep açık olsun dostum ve güzel insan...
Bu turunda sana yardımcı olan tüm gerçek dostlarını gönülden tebrik ederim. En başta Desteği ve seni bu denli efendi ve güzel yetiştirdikleri için aileni tebrik eder saygılarımı sunarım.
Aylin Hakan Koç